فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹         
  

گلخانه ی مناسب پرورش گل های زینتی باید از نوع هیدروپونیک به همراه اسکلت فلزی، پوشش پلاستیکی و سقف قوسی باشد.هزینه هر متر احداث گلخانه هیدروپونیک برای پرورش گلهای زینتی نیز باید در نظر گرفته شود.
گلخانه مناسب برای پرورش گل های زینتی - فوت و فن های باغبانی
گلخانه مناسب برای پرورش گل های زینتی - فوت و فن های باغبانی

در گلخانه های فلزی و یا مدرن ،ارتفاعی که لحاظ می شود بیش از 4/5 متر بوده و به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد اشعه فرابنفش، روند تهویه در آنها مناسب می باشد. ساختار و یا اسکلت این گلخانه ها فلزی بوده و از پلی کربنات برای پوشش سقف و پنجره های کناری آن استفاده می شود.



گلخانه مناسب برای پرورش گل های زینتی


از مزایای پوشش پلاستیکی این گلخانه ها می توان به عدم استفاده از اسکلت های سنگین جهت ساخت سازه گلخانه اشاره کرد. از دیگر مزایای آن می توان به گرم کردن گلخانه اشاره کرد که گلخانه دارای پوشش پلاستیکی 40 درصد کمتر نسبت به سایرین نیاز به انرژی برای گرم شدن دارد که این خود امری مفید و اقتصادی در طرح توجیهی گلخانه می باشد. عمر پوشش پلاستیکی معمولا سه سال بوده و جنس آن از PVF، PVC و یا پلی استر می باشد. امروزه در کشور هلند پوشش های پلاستیکی را با مواد ضد اشعه فرابنفش و مادون قرمز ترکیب کرده و در پوشش گلخانه ها استفاده می کنند.



گلخانه مناسب برای پرورش گل های زینتی


بهترین گلخانه بر اساس شکل ظاهری در طرح توجیهی گلخانه جهت کشت گل های زینتی، گلخانه سقف قوسی می باشد زیرا امکان احداث این گلخانه ها در مساحت های بزرگ وجود داشته و در جهت گردش هوا (تهویه) به خوبی عمل می کنند. پوشش گلخانه سقف قوسی از پلی اتیلن (نایلونی) بوده که نصب و راه اندازی آن به راحتی امکان پذیر است. از طرفی این نوع سازه مقاومت بالایی در مقابل جریان باد را داراست. این گلخانه ها با انواع مختلف آب و هوا سازگاری داشته و به دلیل تبادل حرارتی پایین سبب کاهش مصرف سوخت می شوند.



گلخانه مناسب برای پرورش گل های زینتی


محل احداث گلخانه هیدروپونیک گل های زینتی، حتی الامکان باید در سطح صاف صورت بگیرد و باید از احداث گلخانه در مناطقی که دارای آب و هوای نامساعد و باران های شدید است، جلوگیری شود.توانایی جذب نور نیز باید در نظر گرفته شود.برخی گیاهان روز بلند هستند و در طول روز نیاز به 10 الی 14 ساعت نور دارند از طرفی برخی گیاهان روز کوتاه بوده و در طی روز به کمتر از 12 ساعت نور نیاز دارند. از طرفی دیگر برخی گیاهان نیز هستند که به آنها بی تفاوت گفته می شود که نیاز چندانی به نور آفتاب نداشته و در طی سال گلدهی دارند.قبل از تاسیس این گلخانه ها نیز بازار هدف جهت فروش تعیین شود.



گلخانه مناسب برای پرورش گل های زینتی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.