فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹         
  

در هرس و مراقبت گلخانه‌های رز از روش بندینگ استفاده می‌گردد که این روش برای رز از جنبه فیزیولوژیکی بسیار مفید می‌باشد و باعث حفظ برگ بیشتر بر روی بوته و کمک به تجمع هورمونها در جوانه انتهای شاخه های گل دهنده می‌گردد و شاخه های گل دهنده بزرگتر و قویتر تولید می‌شود و می‌توان عملکرد را تا 20 درصد افزایش داد. در بندینگ حذف شاخه و غنچه گیری انجام می‌شود. بندینگ را از یک الی 2 سانتی‌متر بالای گره ای با جوانه قوی و در خلاف جمعیت رشد جوانه انجام می‌دهند.
هرس و مراقبت رز گلخانه ای - فوت و فن های باغبانی
هرس و مراقبت رز گلخانه ای - فوت و فن های باغبانی

مراقبتهای سالانه در گلخانه‌های رز در اوایل بهار، اواسط و اواخر بهار، اوایل تابستان، اواسط تابستان و پاییز می‌باشد. در اوایل بهار به صورت اصلاح خاک، کاشت بوته‌ها و پایه‌های جدید، انجام هرس بهاره قبل از ظهور برگهای جدید، حذف کلیه شاخه‌های بیمار، خشک، زخمی و شکسته شده، کوددهی اطراف بوته‌ها توسط سیستم آبیاری قطره ای، احیاء بوته‌های ضعیف با کوددهی و هرس مناسب می‌باشد.



هرس و مراقبت رز گلخانه ای


دراواسط و اواخر بهار مراقبت به صورت کنترل محل‌های شکسته بوته و شروع کنترل آفت، ادامه کاشت بوته‌ها و پایه‌های جدید می‌باشد.در اوایل تابستان مراقبت از طریق کنترل علفهای هرز و کود دهی در صورت نیاز انجام می‌گیرد.



هرس و مراقبت رز گلخانه ای


اواسط تابستان با حذف گلهای خشک شده، کود دهی، تکثیر بوته‌ها، کنترل بیماری های قارچی مانند :سفیدک، لک سیاه و زرد، هرس و سر شاخه زنی برای حذف سرشاخه‌هایی که گل داده‌اند مراقبت انجام می‌گیرد.در پاییز با سفارش بوته های جدید و آماده سازی بستر مناسب اقدام به کشت جدید و یا افزایش سطح کشت می‌نمایند.



هرس و مراقبت رز گلخانه ای
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.