فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰         
  

شما یک درخت زردآلو زیبا دارید که امیدوارید در هر فصل مقدار زیادی میوه تولید کند. درختان زردآلو در اوایل فصل شکوفا می شوند و اگر بتوانید شکوفه های درخت خود را از یخ زدگی حفظ کنید، هر سال محصول سالمی خواهید داشت.در اینجا نکات مراقبتی مفیدی وجود دارد که می‌توانید برای درخت زردآلو خود از آن استفاده کنید تا همیشه به اندازه کافی از میوه برای کنسرو کردن، درست کردن دسرها یا صرفاً لذت بردن از آن به تنهایی استفاده کنید.
نکات کلیدی در نگهداری از درخت زردآلو - فوت و فن های باغبانی
نکات کلیدی در نگهداری از درخت زردآلو - فوت و فن های باغبانی

تنه درخت خود را رنگ کنید

تنه درخت خود را رنگ کنید : یک رنگ غیر سوزاننده ( رنگ مخصوص درختان )و با خشک شدن سریع را می توان روی درختان زردآلو خود در جایی که درخت به زمین متصل می شود، اعمال کرد. رنگ آمیزی درخت از درختچه های میوه دار در برابر سرمای شدید در زمستان و گرمای تابستان محافظت می کند. متخصص درخت شما همچنین می تواند یک لایه نازک از پارچه مانع علف های هرز یا مواد دیگر را در اطراف درخت زردآلو خود اعمال کند. فقط به یاد داشته باشید، پس از اینکه برای محافظت از درخت و کمک به رشد آن، یک مانع پیچیده در اطراف پایه درخت زردآلو خود قرار دادید، باید به طور دوره ای مانع را تعویض کنید تا مواد خیلی سفت نشود و به ساختار در حال رشد درخت آسیب نرساند.



تنه درخت خود را رنگ کنید


درخت خود را به درستی آبیاری کنید : درختان زردآلو به آبیاری عمیق نیاز دارند، به خصوص زمانی که شروع به میوه دادن می کنند. برای جلوگیری از آبیاری بیش از حد درختان زردآلو، هر دو هفته یا بیشتر، قسمت تنه و پایه را آبیاری کنید و اجازه دهید به درختان خود کاملا در آب غوطه ور شوند. - در صورت نیاز درخت خود را دوباره بکارید : اگر درختان زردآلو در گرما باقی بمانند آسیب پذیر هستند، بنابراین مطمئن شوید که درخت میوه خود را در محلی که مقداری سایه وجود دارد بکارید. شما همچنین نمی خواهید درخت خود را در معرض هوای سردتر جایی که یخبندان می تواند شکوفه های اولیه بهار را از بین ببرد، قرار دهید. اگر نهال زردآلو شما به تنهایی می ایستد و بوته اطراف آن را احاطه نمی کند، از متخصص درخت خود بخواهید درخت شما را در منطقه مطلوب تری دوباره بکارد. بهترین زمان برای کاشت درخت زردآلو در ماه های بهار یا تابستان است، اگرچه کاشت پاییزی را می توان با آماده سازی مناسب نیز انجام داد.



نکات کلیدی در نگهداری از درخت زردآلو


درخت خود را کوتاه کنید

درخت خود را کوتاه کنید : درخت زردآلو شما به شما اطلاع می دهد که نیاز به کوتاه کردن شاخه های آن با توجه به اندازه میوه تولید شده است یا خیر ؟ هر چه اندام های میوه دار در درخت زردآلو شما بیشتر باشد، میوه کوچکتر و شاید آبدارتر خواهد بود. درخت زردآلو باید با برداشتن شاخه های داخلی ضخیم تر نسبت به شاخه ها نازک پیرایش شود تا نور خورشید وارد آن شود. شما باید درختان زردآلو خود را در زمانی که میوه در حال تولید است و قطر آن کمتر از ۲/۵ سانتیمتر است، کوتاه کنید. متخصص درخت شما، هر شاخه بلندی را که از درخت زردآلو شما بیرون می زند، جدا می کند، علاوه بر این که شاخه های ضخیم تر و سنگین تر را در وسط ساختار درخت از بین می برد. حذف شاخه ها ،درخت را از آسیب میوه های خیلی سنگین محافظت می کند. علاوه بر این، حذف شاخه ها به زردآلوهای در حال رشد به دلیل نور خورشید و تغذیه ای که درخت شما دریافت می کند، به زردآلوهای در حال رشد اجازه می دهد تا به اندازه کاملتر و سالم تر برسند.



درخت خود را کوتاه کنید


درختان زردآلو برای رشد و تولید میوه های سالم و خوش طعم به خاک سالم نیاز دارند. متخصص درخت شما بهترین خاک و کود مورد استفاده برای درخت زردآلو را به شما نشان می دهد. اگر اخیراً درخت خود را کاشته اید و می خواهید به درختچه ها تقویت کنید، در گلخانه محلی خود به دنبال خاکی باشید که حاوی نیتروژن و پتاسیم باشد. همچنین می توانید از متخصص درخت بخواهید گزینه های خاک مناسب را برای درخت شما فراهم کند. با مراقبت و نگهداری صحیح، درخت زردآلو شما قادر به تولید میوه خواهد بود. اگر متوجه شدید که درخت زردآلو شما شاخه های خود را از دست می دهد یا می بینید که میوه سفت است و از درخت شکوفا نمی شود، فوراً با یک متخصص درخت تماس بگیرید.



نکات کلیدی در نگهداری از درخت زردآلو
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.