فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۱۴         
  

برای شروع یک گلدان پلاستیکی 10 سانتیمتری را با خاک ضدعفونی شده با زهکشی سریع مانند پیت ماس ​​یا ماسه درشت پر کنید. آب را روی محیط بریزید و اطراف آن را هم بزنید تا کاملاً مرطوب شود. قبل از کاشت قلمه کاج مطبق، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه آب اضافی از سوراخ های کف گلدان خارج شود.قلمه هایی 15 تا 20 سانتیمتری را از ساقه انتهایی درخت کاج (ساقه عمودی واقع در بالای گیاه) جمع آوری کنید. قلمه را در جایی که از دسته متقارن شاخه های جانبی بیرون می آید با استفاده از یک چاقو جدا کنید.
نحوه ی قلمه گرفتن از کاج مطبق - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی قلمه گرفتن از کاج مطبق - فوت و فن های باغبانی

از شاخه های جانبی (کناری )به عنوان قلمه استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد یک درخت نامنظم می شود.شاخ و برگ های سوزنی مانند را از امتداد نیمه پایینی ساقه جدا کنید. ساقه را با پودر هورمون ریشه زایی آغشته کنید. سپس روی آن ضربه بزنید تا پودر اضافی آن از بین برود. یک سوراخ برای کاشت در محیط ایجاد کنید که به اندازه کافی عمیق باشد تا قسمت بدون برگ ساقه کاج را نگه دارد.قلمه را داخل چاله کاشت آماده شده قرار دهید و مراقب باشید که هورمون ریشه زایی خراشیده نشود.



نحوه ی قلمه گرفتن از کاج مطبق


خاک قلمه را به مقدار زیاد ، آبیاری کنید.روی گلدان را با یک کیسه بزرگ پلاستیک فریزر بپوشانید تا رطوبت اطراف قلمه کاج را حفظ کند. کیسه را با یک کش محکم کنید. اطمینان حاصل کنید که کیسه روی قلمه قرار نگیرد یا به آن دست نخورد زیرا ممکن است به شاخ و برگ آسیب برساند یا باعث پوسیدگی آن شود.گلدان را در یک مکان روشن در داخل خانه نزدیک یک پنجره رو به شرق یا شمال قرار دهید. قلمه را از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید محافظت کنید.



نحوه ی قلمه گرفتن از کاج مطبق


روزانه کیسه پلاستیکی را بلند کرده و قلمه را مه پاشی کنید. اگر محیط را تقریباً به اندازه ی 2.5 سانتیمتری سطح خشک شد آبیاری انجام شود. همیشه اجازه دهید کمی روی سطح خاک خشک شود.8 تا 10 هفته دیگر پایه قلمه را بکشید تا احساس کنید که آیا ریشه دارد یا خیر. کیسه پلاستیکی را بردارید و پس از ریشه زدن آن را به یک گلدان بزرگتر پر از مخلوط گلدانی بر پایه پیت منتقل کنید. به عنوان مراقبت منظم از درخت کاج در داخل خانه، به مه پاشی قلمه کاج مطبق ادامه دهید.



نحوه ی قلمه گرفتن از کاج مطبق
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.