فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

باغ کانتینر می تواند شامل گلدان های بزرگ برای ساخت یک باغچه کوچک سبزیجات باشد. زمانی که یک منطقه آفتابی کوچک در خانه یا بالکن یا حیاط داشته باشید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا کانتینرها یا گلدان های مخصوص و یا ظروف بزرگ را در خود نگه دارد، می توانید یک باغ کانتینر درست کنید و تقریباً هر نوع سبزی را پرورش دهید. زیبایی باغ کانتینری این است که می توان آن را تقریباً در هر مکانی قرار داد. حتی اگر فقط یک یا دو گلدان در کنار راه ورودی یا گوشه بالکن شما باشد.
نکات کلیدی در کاشت کانتینری سبزیجات - فوت و فن های باغبانی
نکات کلیدی در کاشت کانتینری سبزیجات - فوت و فن های باغبانی

هنگام تصمیم گیری برای قرار دادن ظروف خود، مواردی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دسترسی به آب و محافظت در برابر باد را در نظر بگیرید. برای به حداکثر رساندن برداشت سبزیجات خود، باید گلدان های خود را در محلی قرار دهید که آفتاب کامل داشته باشد (یعنی 6 تا 8 ساعت نور خورشید در روز). کاهو، اسفناج و سایر سبزی ها می توانند در زیر نور کمتر خورشید رشد کنند (3 تا 5 ساعت در روز)، اما برای گیاهان میوه ای مانند گوجه فرنگی، فلفل، کدو، یا بادمجان، آفتاب کامل باید باشد.نورگیرهای های جنوبی و غربی بیشترین نور و گرما را فراهم می کنند، در حالی که نورگیر های شمالی و شرقی سایه تر و خنک تر خواهند بود.



نکات کلیدی در کاشت کانتینری سبزیجات


کانتینر رامی توان به روش های مختلفی آبیاری کرد - شیلنگ ها، قوطی های آبیاری ، آبیاری قطره ای ، بهتر است گلدان های خود را در جایی قرار دهید که با شلنگ آبیاری فاصله ی کمی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که باغچه‌های کانتینری نسبت به باغ‌های معمولی در زمین به آب بیشتری نیاز دارند. داشتن یک منبع آب به راحتی در این نزدیکی باعث صرفه جویی در زمان و تلاش شما می شود. در حالت ایده آل، گیاهان کانتینری باید تا حد امکان در اوایل روز آبیاری شوند. آبیاری در اوایل روز رطوبت کافی را برای گیاهان فراهم می کند.همچنین تضمین می کند که برگ های آنها تا زمانی که شب می رسد، خشک می شوند. وجود رطوبت روی برگ ها در شب می تواند باعث گسترش بیماری شود.پاشیدن آب بر سطح خاک با شلنگ کافی نیست. به گیاهان - به ویژه آنهایی که در ظروف هستند - به طور عمیق و کامل آبیاری کنید تا مطمئن شوید که آب به ریشه آنها می رسد.



نکات کلیدی در کاشت کانتینری سبزیجات


برای رشد گیاهان سالم به خاک سالم نیاز دارید. گیاهان در ظروف به بهترین مواد مغذی ممکن، هوادهی و زهکشی نیاز دارند. از خاک باغچه استفاده نکنید! بیشتر خاک های باغ خیلی سنگین هستند، می توانند به راحتی غرقاب شوند و متراکم شوند و بیماری و حشرات را در خود جای دهند. در عوض، از مخلوط گلدانی "بدون خاک" استفاده کنید که به طور خاص برای استفاده در ظروف فرموله شده است. این خاک ها زهکشی مناسبی دارند وحاوی هیچ گونه بیماری یا آفت نیستند. مخلوط گلدانی بدون خاک معمولاً از ترکیبی از پیت ماس ، کوکوپیت، پرلیت و ورمیکولیت و همچنین سایر مواد افزودنی مانند سنگ آهک آسیاب شده و کودهای دانه‌ای ارگانیک(گرانول) برای تأمین مواد مغذی هستند.



نکات کلیدی در کاشت کانتینری سبزیجات


اساسی ترین بخش باغبانی کانتینر نوع ظرف می باشد ،از گلدان‌های پلاستیکی و بلوک‌های خاکستری گرفته تا بشکه‌ها چرخ‌ها، تقریباً هر چیزی که خاک را در خود نگه می‌دارد رامی توان انتخاب کرد. با این حال، وقتی نوبت به رشد یک باغ سبزیجات کانتینری می رسد ، هنگام انتخاب ظرف مناسب باید سه جنبه کلیدی را در نظر داشت: 1. زهکشی ؛ یک ظرف باید دارای سوراخ زهکشی باشد تا آب از آن عبور کند. خاک غرق در آب باعث رشد باکتری ها و قارچ ها می شود که باعث کاهش بهره وری گیاهان می شود یا آنها را کاملاً از بین می برد. 2. اندازه ؛ به طور کلی، هرچه فضای بیشتری بتوانید به ریشه گیاهان خود بدهید، رشد بهتری خواهند داشت. بیشتر سبزیجات برای رشد خوب به حداقل 12 اینچ(30.48 سانتیمتر) خاک نیاز دارند، اما سبزیجات بزرگتر به فضای بیشتری نیاز دارند. یک ظرف 5 گالنی برای رشد گوجه فرنگی یا کدو سبز اندازه مناسبی است، در حالی که یک ظرف کوچکتر برای گیاهان با ریشه کم عمق مانند کاهو یا سبزی های دیگر کاملاً مناسب است. به خاطر داشته باشید که ظروف بزرگ‌تر سنگین‌تر و سخت‌تر حرکت می‌کنند و ممکن است برای جایی مانند بالکن خیلی سنگین باشند. ظروف کوچک، از طرف دیگر، متحرک تر و همه کاره تر هستند، اما سریعتر خشک می شوند و در روزهای گرم نیاز به توجه بیشتری دارند. 3. مواد آخرین عامل مهمی که باید در نظر گرفت این است که ظرف از چه چیزی ساخته شده است. این روزها ظروف انواع مختلفی دارند که هر کدام جنبه های مثبت و منفی خود را دارند.گلدان های پلاستیکی ،سفالی ، سرامیکی ، پارچه ای



نکات کلیدی در کاشت کانتینری سبزیجات
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.