فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰         
  

سیکلامن هدیه ای فوق العاده برای هدیه دادن است. نام سیکلامن از کلمه یونانی "Kuklos" (به معنی دایره) به دلیل عادت رشد دایره ای این گیاه گرفته شده است. اعتقاد بر این است که سیکلامن ها از خاورمیانه منشا گرفته اند. در فرهنگ های مدیترانه ای، سیکلامن ها نمادی از همدلی و فداکاری هستند و به طور سنتی در صومعه ها و حیاط های اسلامی کاشته می شوند.این گیاه آپارتمانی زیبا دارای برگ های قلبی شکل و گل های نوک تیز سفید، قرمز، صورتی یا بنفش است. سیکلامن در زبان گل ها به معنای عشق و محبت صمیمانه و عمیق است.سیکلامن ها تا زمانی که بیش از حد آبیاری نشوند یا خیلی گرم نگه داشته شوند، رشد نسبتاً آسانی دارند. قبل از آبیاری خاک باید در لمس خشک شود.
معرفی گل های زمستانی داخلی  - فوت و فن های باغبانی
معرفی گل های زمستانی داخلی  - فوت و فن های باغبانی

گل های پیاز دار فورس شده

به گل رفتن گیاه در زمان از پیش تعیین شده یا در شرایط تحمیلی مصنوعی را اجبار( Force )می گویند. پیازهای مقاوم مخصوصاً برای فورس در داخل خانه مناسب هستند و رنگ های متوالی را در طول ماه های زمستان و بهار ارائه می دهند. ساده ترین و رایج ترین پیازهای مقاوم برای فرایند اجبار عبارتند از: کروکوس ( نوع Crocus )، نرگس ( نوع Narcissus )، سنبل ( گونه Hyacinthus ) و لاله ( نوع Tulipa ). سایر مواردی که به راحتی می توان آنها را مجبور کرد عبارتند از زنبق هلندی (I. x hollandica )، برفی ( گونه Galanthus )، و سنبل انگور ( گونه Muscari ). فرایند اجبار شامل چهار مرحله است: (1) انتخاب پیازهای های مناسب. (2) کاشت؛ (3) خنک کننده؛ و (4) اجبار به گلدهی برای بهترین نتیجه، فقط پیاز هایی را خریداری کنید که برای فرآیند اجبار توصیه شده اند. همیشه با پیازها با احتیاط رفتار کنید. آنها گیاهان زنده هستند و نباید آنها را رها کرد یا در معرض دمای بسیار پایین یا بالا قرار داد. اگر نمی توانید فورا پیازهای خود را بکارید، آنها را در مکانی خنک (35 تا 55 درجه فارنهایت) نگهداری کنید. پیازها را می توان برای چند هفته قبل از گلدان در یخچال نگهداری کرد. آنها را در یک کیسه توری یا یک کیسه کاغذی با سوراخ نگهداری کنید تا امکان تهویه فراهم شود. می توان از کشوهای سبزی استفاده کرد، اما از نگهداری پیاز ها در همان کشوی میوه یا سبزیجات در حال رسیدن که گاز اتیلن تولید می کنند که ممکن است به پیاز ها آسیب برساند، خودداری کنید. همچنین برخی از پیاز ها سمی هستند، بنابراین این روش نگهداری برای خانواده هایی که کودکان خردسال دارند توصیه نمی شود.



گل های پیاز دار فورس شده


فالونوپسیس

ارکیده ها به دلیل زیبایی، شکوفه های طولانی مدت و مقرون به صرفه بودن در بین بسیاری از علاقه مندان به گیاهان خانگی محبوبیت فزاینده ای پیدا می کنند. یکی از محبوب ترین آنها ارکیده پروانه ( گونه Phalaenopsis ) است. به دلیل انعطاف پذیری، این ارکیده های محبوب به راحتی رشد می کنند. آنها می توانند از بسیاری از اشتباهات اجتناب ناپذیر، مانند آبیاری بیش از حد، که باعث از بین رفتن گیاهان می شود، جان سالم به در ببرند.آبیاری یک بار در هفته به طور کلی کافی است. اگر در گلدان در خزه قرار داده شود، زمانی که قسمت بالای آن در لمس خشک می شود، آبیاری کنید، میزان نور و گرمای دریافتی گیاه نیز بر مدت زمان نیاز ارکیده پروانه تأثیر می گذارد. در طول ماه های تابستان، ارکیده ها به آبیاری مکرر نیاز دارند، اما در زمستان به آبیاری کمتری نیاز دارند.



فالونوپسیس


کالانکوئه

کالانکوئه ( Kalanchoe blossfeldiana ) یک گیاه آپارتمانی محبوب است که معمولاً در اواخر زمستان و ماه های بهار برای فروش در دسترس است.یک گیاه گلدانی بادوام است که به نگهداری بسیار کمی در خانه یا محل کار نیاز دارد. دارای برگ‌های مومی شکل، سبز تیره و ضخیم با لبه‌های دلمه‌ای و گل‌های کوچک و چهار گلبرگ به‌صورت خوشه‌ای در بالای شاخ و برگ است. همچنین در انواع دو گل با 26 گلبرگ در هر شکوفه موجود است. کالانکوئه فضای داخلی را با گل هایی در سایه های مختلف قرمز، سرخابی، صورتی، نارنجی، زرد و سفید روشن می کند. بومی ماداگاسکار است و در سال 1932 توسط Robert Blossfeld، هیبریدایزر آلمانی معرفی شد.



کالانکوئه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.