فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰         
  

همه ما عاشق دیدن شکوفه های زیبا در آغاز بهار هستیم، گاهی اوقات یک درخت هنوز کاملاً آماده نیست. درختان این توانایی را دارند که با اندازه گیری مدت زمان نور در روز و تشخیص تغییر دما، «احساس» کنند که زمان رشد در بهار فرا رسیده است. اگر محیط مناسب باشد، شروع به جوانه زدن می کنند. اما اگر اینطور نباشد ، درختان با رفتن به فاز انتظار از خود محافظت کنند. اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه درختان می دانند که در بهار چه زمانی باید شکوفا شوند و چرا درخت شما ممکن است شکوفا نشود ، با ما همراه باشید :
چرا درخت من شکوفه نمی دهد ؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا درخت من شکوفه نمی دهد ؟ - فوت و فن های باغبانی

چگونه درختان می دانند زمان شکوفایی در بهار فرا رسیده است ؟

سه عامل کلیدی زمان شکوفایی درخت را تعیین می کند. 1.ساعت روشن روز : در طول زمستان، زمانی که شب ها طولانی و تاریک است، درخت می تواند بگوید نور روز کافی برای شکستن جوانه ها وجود ندارد. با کوتاه تر شدن شب ها و طولانی تر شدن نور روز، درختی به آرامی متوجه می شود که چه زمانی نور کافی برای شروع رشد وجود دارد. 2.درجه روز رشد: همچنین GDD نامیده می شود، این روشی برای حدس زدن زمان رشد گیاه در بهار است. اساساً، هر درخت دارای دمای پایه یا حداقل دمایی است که قبل از رشد درخت باید داشته باشد. آن را در نظر بگیرید و میانگین دمای روزها را در طول بهار در نظر بگیرید، و می توانید پنجره زمانی کلی که یک درخت شروع به جوانه زدن و پایان آن می کند را محاسبه کنید. 3.ژنتیک: آنها از درختی به درخت دیگر متفاوت هستند و در سرعت رشد نقش دارند. به عبارت دیگر، اگر درخت همسایه‌تان شکوفه می‌دهد و درخت شما برهنه است، نباید ناراحت شوید - آنها فقط DNA متفاوتی دارند!



چگونه درختان می دانند زمان شکوفایی در بهار فرا رسیده است ؟


وقتی درختم شکوفا شد چه کنم؟

درختان کارهای زیادی را به تنهایی انجام می دهند تا با موفقیت در بهار برگ بدهند ، اما چیزهایی وجود دارد که آنها از شما نیاز دارند. ببینید آیا همه شاخه ها زنده شده اند یا خیر ؟ نقاط مرده یا آسیب دیده را مشخص کنید. برای تنظیم برنامه هرس با درختکاری خود کار کنید. هرس فقط یک نوع کار انجام شده نیست، بلکه یک عمل ضروری است که درختان را از شاخه های مرده، بیمار یا ناایمن دور نگه می دارد. درخت خود را مالچ پاشی کنید تا رطوبت را حفظ کنید و برای تکمیل مواد مغذی لازم کود دهید.



وقتی درختم شکوفا شد چه کنم؟


اگر درخت شما دیر شکوفا می شود...

اگر درخت شما در زمانی که انتظار داشتید برگ نمی‌زند، کمی به آن زمان بدهید. درختی که در اوایل بهار شکوفا نمی شود یک پرچم قرمز خودکار نیست. در واقع، بیرون نرفتن ممکن است دقیقاً همان کاری باشد که یک درخت برای جلوگیری از آسیب احتمالی ناشی از یخبندان دیررس باید انجام دهد .همچنین درختان باید قبل از رشد جدید منتظر عناصر مناسب باشند.



اگر درخت شما دیر شکوفا می شود...


زیاده روی در کود دهی و هرس

درختان میوه دار باید به طور متوسط ​​30 تا 45 سانتیمتر رشد شاخساره در سال داشته باشند. درختان جوان غیر بارور باید به طور متوسط 30 تا 76سانتیمتر رشد داشته ​​باشند. اگر درختان شما رشد کمتری از این دارند، در بهار آینده میزان نیتروژن را 25 درصد افزایش دهید. اگر میزان رشد ساقه سالانه آنها بیشتر باشد، نشان می دهد که شما بیش از حد هرس کرده اید یا کوددهی بیش از حد انجام داده اید.اگر رشد بیش از حد دارید و زیاد کود نداده اید ، ممکن است بیش از حد هرس کرده باشید ،هرس سنگین زمستانی نیز رشد بیش از حد را تحریک می کند. درختان میوه را باید هر زمستان هرس کرد. با این حال، برش های بی رویه باعث تاخیر در گلدهی و باردهی می شود. کاهش سرفصل مقصر اصلی است. سیب و گلابی باید متفاوت از هلو و سایر میوه های هسته دار هرس شوند. قبل از هرس درختان خود مطمئن شوید که می دانید درخت کجا گل تولید می کند و چگونه برای تشویق تولید گل هرس کنید. به طور کلی، هرس کامل (حذف کامل ) Thinning out ، کمتر تحریک‌کننده هستند و تولید گل بیشتری را تشویق می‌کنند. سر زنی Heading back (حذف بخشی از شاخه) باعث تحریک رشد رویشی بیشتر و تاخیر در گلدهی می شود. در موارد شدید، برش‌های مداوم در سیب و گلابی کاملاً از گل دهی جلوگیری می‌کند. هلو از آنجایی که روی چوب یک ساله گل تولید می کند، به ترکیبی از سر زنی و حذف کامل نیاز دارد.



زیاده روی در کود دهی و هرس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.