فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹         
  

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اولویت ما در اصفهان بالا بردن میزان تولیدات سالم است، گفت: تولید محصول سالم پیش نیاز دستیابی به محصولات ارگانیک است.



حسنعلی رحیمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر 100 درصد محصولات گلخانه‌ای را تحت پوشش قرار داده‌ایم و موفقیت‌هایی را در زمینه تولید 3 هزار سیب درختی سالم به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به تفاوت‌های تولید محصول سالم و ارگانیک اظهار کرد: زمانی که صحبت از محصول ارگانیک می‌شود یعنی هیچ‌گونه ماده شیمیایی مورد استفاده قرار نگیرد و آب و خاک منطقه عاری از آلودگی‌ها باشد، اما محصول سالم فرآیندی را طی می‌کند که بر اساس آن از مواد شیمیایی کم خطر یا بی خطر استفاده شده و بعد از برداشت محصول بقایای سموم و کودهای شیمیایی یا از بین رفته و یا به حداقل رسیده، به طوری که مورد تائید استاندارد است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر تمرکز تولید محصول سالم در این استان روی محصولات تازه خوری است، افزود: سبزی، صیفی و محصولات باغی در اولویت قرار داشتند و تلاش برای سالم سازی سایر محصولات ادامه دارد.

وی انگیزه کشاورزان اصفهان را برای تولید محصول قابل ملاحظه دانست و گفت: 90 درصد از کشاورزان زمانی که با اهمیت حفظ سلامت در محصولات سالم مواجه می‌شوند به راحتی می‌پذیرند که با وجود بالاتر بودن هزینه‌ها، روش تولید محصول سالم را در پیش بگیرند.

رحیمی با اشاره به اینکه در برای ایجاد فرهنگ مصرف محصولات سالم باید برنامه‌های مؤثری برای جامعه در نظر گرفته شود، اظهار کرد: در این ارتباط مذاکراتی با اداره استاندارد صورت گرفته است که بر اساس آن آرم محصول سالم بر اساس نظارت استاندارد روی این محصولات درج شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 20 درصد از کل محصولات کشاورزی استان اصفهان محصول سالم هستند، افزود: برای هدایت جامعه به سوی خرید محصول سالم باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.