فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹         
  

مدير عامل بانک کشاورزي با بيان اينکه حمايت از توسعه طرح هاي گلخانه اي در برنامه قرار دارد، گفت: حضور فعالان تحصيلکرده دانشگاهي در زيربخش هاي متنوع بخش کشاورزي به توسعه پايدار و علمي اين حوزه کمک مي کند و اين قشر در اولويت دريافت تسهيلات هستند.
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد طالبي افزود: دولت امسال طرح ويژه توسعه کشاورزي را به طور آمايشي در همه استانها آغاز کرده است و خوشبختانه ديگر بانک هاي تجاري هم با توجه به کيفيت و سودآوري طرح هاي کشاورزي در تامين مالي اين حوزه مشارکت خوبي دارند.
وي با بيان اينکه 50 درصد تسهيلات خرد و کلان زيربخش هاي کشاورزي را بانک کشاورزي تامين مي کند، گفت: سهم بانک هاي ديگر هم به اين ميزان نزديک تر است.
طالبي با اشاره به تخصيص منابع ريالي از صندوق توسعه ملي به بخش کشاورزي افزود: اين منابع بطور عادلانه در همه استانها توزيع شده است و همزمان توسعه بيمه محصولات کشاورزي را هم در دستورکار داريم.
مديرعامل بانک کشاورزي افزود: بيش از 151 محصول کشاورزي بيمه مي شود و درحال تغيير الگوي اعطاي تسهيلات خرد در بخش کشاورزي هستيم که شامل وام مصرفي و خريد کالا، اشتغال زايي و همچنين وام هاي خرد کشاورزي مي شود.
طالبي گفت: 10 درصد منابع صندوق توسعه ملي در اختيار بخش کشاورزي قرار مي گيرد که  بخش مهمي از آن استفاده شده است.
وي افزود: قرار بود وام کشاورزي از محل صندوق توسعه ملي با نرخ سود پايين ارائه شود که با ترکيب بخشي از منابع بانک کشاورزي و افزايش حجم تسهيلات، اين منابع مالي با سود 7 درصد در اختيار آنها قرار مي گيرد و تا به حال دو هزار و 500 ميليارد تومان به 61 هزار طرح داده شده است.
طالبي گفت: همچنين طرح جامع و متمرکز بانکداري در بانک کشاورزي در دستورکار است و اميدواريم با همکاري ديگر ارکان شبکه بانکي پرداخت وام و تسهيلات از نظم ويژه اي برخوردار شود.
وي از اختصاص 3 هزار و 500 ميليارد تومان براي طرح توسعه كشاورزي خبر داد و گفت : اين طرح در سه ماه پاياني پارسال آغاز شد  و در اجراي اين طرح 3 هزار و 300 ميليارد تومان از منابع صندوق توسعه ملي در اختيار بانك كشاورزي و صندوق حمايت توسعه كشاورزي قرار گرفت كه شامل 2 هزار و 700 ميليارد تومان براي بانك كشاورزي و 800 ميليارد تومان براي صندوق حمايت از توسعه كشاورزي است.
مديرعامل بانك كشاورزي با بيان اينكه اين بانك با حدود دو هزار شعبه در كشور فعاليت مي کند، گفت : بانك تخصصي کشاورزي هستيم و 90 درصد تسهيلات پرداختي ما در اين بخش است.
وي در باره بيمه محصولات  كشاورزي نيز گفت: در سال زراعي جاري 151 محصول بيمه و بيش از يك ميليون و 900 هزار قرارداد بيمه منعقد و بيش از هزار و يكصد ميليارد تومان غرامت به كشاورزان پرداخت شده است.
طالبي مطالبات معوق اين بانك را 4 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: هيچ تسهيلاتي در بانك كشاورزي بدون معرفي وزارت جهاد كشاورزي پرداخت نمي شود و در قانون  هدفمندسازي هم  600 ميليارد تومان تسهيلات از طريق اين بانك پرداخت شد.
طالبي برنامه هاي آتي اين بانك را الكترونيكي کردن بيمه كشاورزي و راه اندازي سامانه ساپكا، ساماندهي اعتبارات خرد بانك و راه اندازي آن در كل كشور در خرداد سال آينده، الكترونيكي کردن سيستم نظارت، ساماندهي سيستم اطلاعاتي و جايگزيني سيستم الكترونيكي پيشرفته و راه اندازي سيستم بانكداري تخصصي اعلام کرد.
طالبي در باره بانکداري جامع (corebanking )در بانك كشاورزي نيز گفت: از نرم افزار شركت TCS كه از بزرگترين شركتهاي عرضه كننده corebanking ) در دنياست، استفاده مي کنيم.
وي ميزان تسهيلات پرداختي اين بانك در سال جاري را 113 هزار ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: اين رقم در مدت مشابه پارسال 98 هزار ميليارد ريال بوده است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.