فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹         
  

نماینده جهاد کشاورزی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیرجند گفت: تعداد 45 واحد گلخانه در بیرجند وجود دارد که از این تعداد 17 گلخانه غیر فعال است.


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا سعیدی‌نیا بعداز ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند اظهار داشت: با وجود ماشین‌ها و دستگاه‌های کشاورزی دارای کارت سوخت به نوعی سرگردانی کشاورزان به حداقل رسیده است.

وی تصریح کرد: تعداد 300 دستگاه تراکتور در بیرجند فعالیت دارند که سوخت آنها به صورت دوره‌ای تامین می‌شود.

غیرفعال بودن 17 گلخانه در بیرجند

نماینده جهاد کشاورزی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیرجند افزود: تعداد 45 واحد گلخانه در بیرجند وجود دارد که از این تعداد 17 گلخانه غیرفعال است.

سعیدی‌نیا دلیل غیرفعال بودن برخی از گلخانه‌ها را سازه‌های گلخانه‌ای عنوان کرد و گفت: به دلیل این‌که این گلخانه‌ها چندین سال پیش احداث شده و از استانداردهای کافی برخوردار نیست سبب افزایش هزینه‌های تولید شده است.

وی با اشاره به بخش دامداری و مرغداری یادآور شد: همچنین تعداد 31 واحد مرغداری و دامداری در شهرستان بیرجند غیرفعال است.

350 تقاضای درخواست ماشین کشاورزی

نماینده جهاد کشاورزی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیرجند دلیل غیرفعال بودن برخی دامداری‌ها و مرغداری‌ها را عدم توجه جوجه‌ریزی، ارائه کارت جوجه‌ریزی و عدم انگیزه مرغداران و دامداران برشمرد.

سعیدی‌نیا اذعان داشت: طی سه ماهه دوم سال جاری 351 تقاضای درخواست ماشین‌های کشاورزی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت 112 درخواست در حوزه سوخت مرغداری‌ها صورت گرفته است.

نماینده جهاد کشاورزی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیرجند در ارتباط با قاچاق گندم و آرد گفت: با توجه به کاهش قیمت گندم در استان تمامی اقدامات در این حوزه به طور کامل رصد می‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.