فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹         
  

به گزارش بوشهر نیوز حیدر دهقانی درگفت وگو با ایرنا افزود: عمده محصول تولیدی گلخانه های بخش کاکی تولید گوجه فرنگی و نشای آن است.

وی اضافه کرد: تولید گوجه فرنگی در بخش کاکی دارای سابقه طولانی است وهمین امر زمینه ساز توسعه و گسترش کشت های گلخانه ای در این منطقه شده است.

دهقانی ادامه داد: این بخش به عنوان بزرگ ترین قطب تولید نشای گوجه فرنگی در استان بوشهرو شاید جنوب کشور محسوب شود.

وی گفت: یکی ازمهم ترین اهداف تولید نشای گلخانه ای تولید نشای سالم و مکانیزه گوجه فرنگی و سازگار با شرایط آب وهوایی منطقه است.

رییس مرکز خدمات وترویج جهاد کشاورزی بخش کاکی اظهارکرد: امروز این گلخانه ها مجهز به دستگاه های تمام اتوماتیک است و با تولید حدود 500 میلیون قطعه نشاء، افزون بر تامین نشای مورد نیاز کشاورزان استان بوشهر، نشای تولیدی خود را به سایر استان های همجوار و نقاط کشور و در مقاطعی نیز به کشورهای همسایه ارسال می کنند.

دهقانی اضافه کرد: درگلخانه های بخش کاکی علاوه برتولید نشاء در زمینه تولید محصول گوجه فرنگی، خیارسبز، توت فرنگی فعالیت دارند.

رییس مرکز خدمات وترویج جهاد کشاورزی بخش کاکی یادآورشد: مجموع تولید گلخانه های بخش کاکی بیش از9هزارتن انواع محصولات مانندگوجه فرنگی،خیارسبز، توت فرنگی و فلفل است.

دهقانی بیان کرد: از مهمترین عوامل موفقیت تولید کنندگان گلخانه ای این بخش ارتباط تنگاتنگ گلخانه داران بخش با کارشناسان و متخصصان کشاورزی سازمان جهادکشاورزی، مراکز علمی و دانشگاهی و موسسات پژوهشی است که نقش بسیار مهم و موثری در بهبود کیفیت وکمیت محصولات گلخانه ای داشته است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.