فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۲۸         
  

تهران بزرگ-ایرنا-محقق و پژوهشگر گیاهان گفت:باید بدانیم گیاهان نیازمند ساعات منظم برای آبیاری هستند که نتیجه این اقدام، افزایش چشمگیر مقاومت گیاه نسبت به آفات و بیماری ها است.



ˈاحسان امامی فرˈروز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ازنمونه های شایع این موضوع، می توان به کرم خراط (Zeuzerapyrina) اشاره کرد که از این بی نظمی آبیاری سود می برد و آفت اکثر گیاهان می شود.

وی با اشاره به اینکه مقدار آبی که به گیاهان می دهیم باید متناسب باشد، گفت: درختانی مانند بیدمجنون همیشه نیاز به آبیاری دارند در حالی که آب زیاد برای سرو نقره ای مناسب نیست، در آپارتمان نیز بگونیا آب فراوان و آگلونما به آب کم نیاز دارد و آبیاری زیاد باعث ضعف این گیاه و نهایتا حمله قارچ های فوزاریومی می شود.

امامی فر با اشاره به اینکه زندگی صنعتی،سلامت شهروندان را تهدید می کند،افزود: زندگی ماشینی و پیچیده کنونی، نیاز انسان ها را بیش از پیش به مشاهده رنگ سبز و شاداب گیاهان و توسعه فضای سبز سوق داده و این موضوع را لازم و ضروری ساخته است.

وی با اشاره به اینکه دیدن گیاهان شاداب و محیط سبز از مهمترین عوامل آرامش دهنده انسان ها است، اظهار کرد: در این شرایط شهروندان فرصت و مجال کمتری برای توسعه فضای سبز در محل زندگیشان پیدا می کنند و نمی توانند با خیالی آسوده به گیاهان و درختان رسیدگی کنند.

امامی فر افزود: عده ای از مردم این موضوع را به سرایدار منزلشان واگذار کردند و شاهد پویایی باغچه ها هستند، ولی اغلب مردم مجال چنین کاری را نداریم و معمولا یا مقدار گیاهان را کاهش میدهند و یا از گیاهانی که مدام به آبیاری نیاز دارند پرهیز می کنیم .

وی با اشاره به اینکه آبیاری گیاهان و درختان هم قاعده و اصول خاصی دارد ،گفت: اکثر ما الزامی به رعایت ساعت آبیاری برای گیاهان نداریم و از ظاهر پژمرده گیاه متوجه نیاز آبی آن می شویم و یا از سر شوق و وقت آزاد به سراغشان می رویم.

این محقق بیان کرد: بسیاری از باغچه های آپارتمانی حتی از این میزان لطف نیز بهرمند نیستند و غالبا درگیر مسائل حاشیه ای بین همسایگان می شوند و چون همگان همکاری نمی کنند، محکوم به پژمردگی هستند.

وی افزود: ادامه این موضوع منجر به نازیبا شدن فضاهای سبز شده که در این وضعیت از یک طرف رشد علف های هرز و از طرفی دیگر رشد نامطلوب گیاهان و بعضا از بین رفتن آنها می شود

امامی فر تاکید کرد:امروزه تکنولوژی آبیاری های اتوماتیک به کمک زندگی ماشینی آمده و این تکنولوژی ساده به ما کمک می دهد تا بدون نیاز به شخصی به عنوان آبیار، در هر ساعت مناسب ( که معمولا ساعات بامدادی است)، نسبت به آبیاری فضای سبز خود اقدام کنیم.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.