فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹         
  

در حال حاضر 8000 هکتار گل و گیاه در سطح گلخانه تولید می‌شود که نیازمند کود و حامل‌های انرژی است لذا افزایش قیمت در این بخش موجب افزایش هزینه تمام شده گل و گیاه می‌شود.
غلامحسین سلطان محمدی - رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که 80 درصد از مردم نیازمند دریافت یارانه نیستند، گفت: باید یارانه در طرحی زودبازده عملیاتی شود؛ به طوری که به نفع تولیدکننده و مصرف کننده تمام شود.
وی با بیان این‌که هدف اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه افزایش تولید و صادرات است، اظهار کرد: توان خرید مردم باید افزایش یابد و فرهنگ خرید گل میان عامه مردم القا شود در این صورت قطعا می‌توان تولید را افزایش و قیمت گل را کاهش داد.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران تزریق یارانه دولت را به مصرف‌کننده منفی ارزیابی و اظهار کرد: یارانه باید به بخش تولید تزریق شود تا از افزایش هزینه‌ها جلوگیری شود.
سلطان محمدی اظهار کرد: در حال حاضر 8000 هکتار گل و گیاه در سطح گلخانه تولید می‌شود که نیازمند کود و حامل‌های انرژی است به همین دلیل افزایش قیمت در این بخش موجب افزایش قیمت تمام شده گل و گیاه می‌شود.
به گفته وی در تهران 2200 هکتار تولید گلخانه‌ای گل صورت می‌گیرد که نیازمند حامل‌های انرژی کود و سایر لوازم لازم برای تولید گل است به همین دلیل طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها باید در جهت کاهش قیمت محصولات تولیدی و همین حمایت تولیدکننده صورت بگیرد.
سلطان محمدی ادامه داد: اگر توان خرید مردم بالا رود می‌توان نسبت به ایجاد تحول در بازار گل و گیاه ایران امید داشت و برای این منظور نیز می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه و همچنین همکاری تشکل‌ها و بخش خصوصی و همکاری و حمایت دولت به موفقیت‌های در این امر دست یافت.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران یکی دیگر از عوامل افزایش کشت گل و گیاه را اعزام گروه‌های متخصص و حمایت دولت از این گروه برای آموزش مسائل تخصصی و تجارت آن‌ها دانست و گفت: در کشور هلند، فرانسه و چین پیشرفت‌های زیادی در زمینه پرورش گل و گیاه صورت گرفته است که دولت می‌تواند با تزریق یارانه به بخش تولید و حمایت از تولید کارهایی این چنین به منظور افزایش تولید انجام دهد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.