فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲         
  

خبرگزاري آريا- وجود لکه هاي سفيد روي گياه تره تيزک که نوعي قارچ است را عامل بيماري دانست و به افراد توصيه کرد، از خوردن اين نوع تره تيزک‌ها خودداري کنند. تره تيزک يک گياه يک ساله است که طول  آن به 20 تا 30 سانيتمتر مي‌رسد و به شکل نپخته، بعنوان طعم دهنده به غذا و دم‌کرده مورد استفاده قرار مي گيرد.

نيازي فرد محقق مرکز تحقيقات کشاورزي، وجود لکه هاي سفيد روي گياه تره تيزک که نوعي قارچ است را عامل بيماري دانست و به افراد توصيه کرد، از خوردن اين نوع تره تيزک‌ها خودداري کنند.

 نيازي فرد از شاهي که در زبان محلي به آن “تره تيزک” گفته مي‌شود به عنوان يکي از گياهان خودروي بهاري ياد کرد که به صورت خام به عنوان سبزي و به شکل سالاد و يا غذاهاي مختلف مصرف مي‌شود.

ايشان گفت: اين گياه اثر بازکننده عروق بخصوص عروق قلب را دارد.

به گفته نيازي فرد، تره تيزک يک گياه يک ساله است که ارتفاع آن به 20 تا 30 سانيتمتر مي‌رسد و به صورت خام، چاشني و دم‌کرده مورد استفاده قرار مي گيرد.

نيازي فرد ، برگ، گل، ميوه و دانه را از مهم‌ترين قسمت هاي اين گياه بهاري دانست که به عنوان گياه دارويي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

نيازي فرد، ماه‌هاي ارديبهشت و خرداد را زمان برداشت اين گياه که به صورت وحشي سبز مي‌شود، دانست.

نيازي فرد، وجود لکه‌هاي سفيد روي اين گياه که نوعي قارچ است را عامل بيماري دانست و به افراد توصيه کرد: از خوردن اين نوع تره تيزک‌ها خود‌داري کنند.

‌تره تيزک (شاهي) گياهي خوراکي از تيره چليپاييان با نام علمي “لپيديوم ساتيوم” است که به صورت خودرو در استان کرمانشاه مي‌رويد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.