فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲         
  

کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر گفت:گیاهانی مانند ریحان، دانه رازیانه، گل ختمی و تخم شنبلیله باعث افزایش شیر مادر می شود.


به گزارش عرش نیوز ˈمریم کاظمیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:علاوه بر مصرف موارد فوق تعداد بیشتر دفعات شیردهی نیز بر افزایش شیر مادر تاثیر بسزایی دارد.

وی همچنین به تبعات مصرف مسکن ها و داروهای بیهوشی در زایمان سزارین اشاره کرد و گفت: این شیوه زایمان به دلیل مصرف داروهای بیهوشی موجب اختلال در شیر خوردن می شود.

به گفته کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر مرکز بهداشت شماره دو اصفهان، جدایی 20 دقیقه ای مادر و نوزاد در ابتدای تولد بر روی شیر دهی اثر نامطلوب می گذارد.

وی با بیان اینکه شیر آغوز یا ابتدایی در روزهای اول، نخستین شیر زرد طلایی حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی و ایمنی است، اضافه کرد: گرچه حجم این شیر کم است ولی به اندازه ظرفیت طبیعی معده نوزاد می باشد.

کاظمی افزود:بدلیل هضم و جذب سریع شیر آغوز میل به دفعات تغذیه با شیر مادر بیشتر و موجب افزایش آن می شود.

این کارشناس تغذیه با شیر مادر گفت: کاهش وزن به مدت سه تا چهار روز اول در کودک بدلیل اضافه شدن حجم ادرار و از دست دادن آب اضافی در بدنش امری طبیعی است و کودک بعد از حدود سه هفته به حالت اولیه خود بازمی گردد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.