فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۲۸         
  

شاید در ابتدا ندانید که کدام گیاهان در کنار یکدیگر بهترین عملکرد را خواهند داشت، اما با کمی جستجو در کتاب ها و مقالات متوجه این امر خواهید شد. مثلاً کشت خیار در کنار لوبیا سبب تولید عملکرد بالاتر و محصول خیار بهتر و بیشتری می شود. شما می توانید با بررسی الگوی رشد و نیاز آنها به نور خورشید و آب ، تعیین کنید که چه گیاهانی با یکدیگر سازگار هستند. کشت همراه می تواند به جلوگیری از حشرات مخرب و جذب حشرات مفید نیز کمک کند. این کار یک اکوسیستم متعادل در باغ شما ایجاد می کند، که به مادر طبیعت اجازه می ده
گیاهان باغی که در کنار یکدیگر بهترین عملکرد را دارند
گیاهان باغی که در کنار یکدیگر بهترین عملکرد را دارند

شاید در ابتدا ندانید که کدام گیاهان در کنار یکدیگر بهترین عملکرد را خواهند داشت، اما با کمی جستجو در کتاب ها و مقالات متوجه این امر خواهید شد. مثلاً کشت خیار در کنار لوبیا سبب تولید عملکرد بالاتر و محصول خیار بهتر و بیشتری می شود. شما می توانید با بررسی الگوی رشد و نیاز آنها به نور خورشید و آب ، تعیین کنید که چه گیاهانی با یکدیگر سازگار هستند. کشت همراه می تواند به جلوگیری از حشرات مخرب و جذب حشرات مفید نیز کمک کند. این کار یک اکوسیستم متعادل در باغ شما ایجاد می کند، که به مادر طبیعت اجازه می دهد وظیفه خود را بهتر انجام دهد.

سبزیجات همراه:

لوبیا با هویج، خیار، سیب زمینی، اسفناج و چغندر همراه است. عملکرد هویج به خوبی افزایش یافته و رشد پیاز، کاهو، تربچه و نخود فرنگی را نیز افزایش می دهد، اما در رشد و نمو شوید تأثیری ایجاد نمی کند. اگر ذرت را همراه با لوبیا، خربزه، نخود فرنگی، خیار و انواع کدو سبز پرورش دهید، بلندتر می شود و میوه های بزرگتری تولید می کند. ذرت را در نزدیکی کرفس و گوجه فرنگی کشت نکنید. بادمجان، اسفناج و لوبیا را به عنوان همراه یا همسایه دوست دارد، اما رازیانه برای آن مهم نیست. گوجه فرنگی زمانی رشد می کند که آن را نزدیک ریحان و نعناع، مارچوبه، لوبیا، خیار، پیاز و کاهو پرورش دهید. از کاشت گوجه فرنگی در مجاورت ذرت، کلم، شوید و سیب زمینی خودداری کنید. شلغم و نخود فرنگی گیاهان سازگار هستند اما شلغم را باید دور از خردل بکارید.





گیاهان همراه:

ریحان همراه گوجه فرنگی، مارچوبه، فلفل، گل اطلسی، نسترن، گل همیشه بهار و پونه کوهی رشد خوبی خواهد داشت. ریحان را بسیار دور از خیابان و مریم گلی نگه دارید. انواع بابونه همراه و همسایه خوبی برای هر گیاهی هستند. گل گاو زبان و آووکادو همراه های خوبی هستند. این گیاه همچنین به خوبی رشد کرده و برای اکثر درختان میوه سودمند است. پیاز کوهی با لیست بلندی از گیاهان دیگر سازگار است زیرا به دفع حشرات مخرب کمک می کند. هویج، کلم، گوجه فرنگی، گل آفتابگردان و گل داوودی همه پیاز کوهی را دوست دارند، اما پیازچه را نزدیک نخود و لوبیا نکارید. شوید برای یک ردیف کنار کلم، پیاز، کاهو، خیار و ذرت انتخاب خوبی است ، اما آن را در اطراف گوجه فرنگی یا هویج نکارید. رزماری همراه خوبی برای لوبیا، کلم، مریم گلی و هویج است. مریم گلی نزدیک کلم، هویج و رزماری عملکردی خوبی خواهد داشت، اما آن را کنار پیاز و خیار نکارید.



گلهای همراه:

گل رز با پیازچه و سیر دوست خوبی است. پیازچه و سیر با بوی شدید به جلوگیری از آفات حشره ای که به گل رز حمله می کنند، کمک می کند. نسترن ها و خیار همراهان خوبی هستند. نسترن نه تنها خوراکی است، بلکه به دور ماندن سوسک های خیار کمک می کند و حشرات مفید را نیز به خود جذب می کند. گل های بلندی مانند تنباکو و گل عنکبوتی یا کلئوم (گل عروس) یک محیط سایه دار مناسب برای کاهو ایجاد می کنند که در صورت دریافت بیش از حد آفتاب گرم، به گلدهی می روند و تلخ می شوند، در نتیجه استفاده از گیاهان سایه دار به عنوان گیاه همراه برای کاهو سبب جلوگیری از به گل رفتن و تلخ شدن کاهو خواهند شد. گیاه سایه دانه همراه خوبی برای توت فرنگی است. گل آهار و گل کلم همراهان خوبی هستند. آلیسوم شیرین و سیب زمینی به خوبی با هم رشد می کنند، کلم بروکلی نیز از این گل معطر سود می برد.



درختان همراه:

درختان سیب می توانند از داشتن پیاز کوهی در همسایگی خود بهره مند شوند. اکثر درختان میوه وقتی در نزدیکی سیر رشد می کنند، عملکرد خوبی خواهند داشت، زیرا سیر می تواند به جلوگیری از حشرات کمک کند. درختان میوه نیز همراه نسترن ها و گیاه دکمه طلایی ( Tanacetum vulgare ) هستند. درختان انجیر نیز دوست دارند در کنار گیاهان سداب رشد کنند. درختان کاج می توانند همراه ردودندرون و آزالیا باشند.





  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.